Koordinator #ungetrener

Postet av Kontoret den 2. Okt 2020

Foto: Aram Meradi

Vi ønsker Faisal Dahir velkommen som koordinator for #ungetrenere fra 1. oktober. Hovedstyret har engasjert Faisal for å koordinere aktivitetene på tvers av gruppene fra til 1. juni 2021. Faisal har erfaring som spiller og trener i fotball, blant annet som trener for klubbens A-lag. Han har også arbeidet som miljøarbeider på videregående skole.

Gjennom prosjektet engasjerer vi unge trener blant aktive ungdommer i klubben som trenere på yngre lag i fotball, håndball og innebandy. #ungetrenere er et prosjekt finansiert med midler fra Anthonstiftelsen, Sparebankstiftelsen og Oslo kommune, Bymiljøetaten.

Arbeidsoppgavene til Faisal blir

• Utarbeide en felles modul: «Holmlias trenerstige» for de tre idrettene fotball, håndball og innebandy og tilrettelegge for felles skolering for alle trenere på de fagområdene som er felles for alle idrettene.
  • Følge opp den enkelte trener, støtte og veilede i trenerrollen og være tilstede på treningsarenaene.
  • Etablere en felles møteplass for klubbens unge trenere hvor de kan dele erfaringer og kunnskap i trenerrollen.
  • Jobbe med felles verdier for klubben på tvers av idrettene.
  • Følge opp #ungetrenere gjennom kontakt med gruppenes treneransvarlige.

Siden vi startet opp i januar 2020 har vi rekruttert i underkant av 20 #ungetrenere i klubben. På grunn av Korona har det så langt ikke vært gjennomført så mange felles aktiviteter for trenerne. Dette er en av de prioriterte aktivitetene Faisal nå setter igang med.