Lina Marie Wangsbro

Lina tar en bachelor i dans med pedagogikk ved Høyskolen Kristiania, og er på sitt siste år innen jazzfordypning. Hun kommer fra Tromsø, og har tidligere danset jazz, ballett, moderne og stepp hos Tromsø Kulturskole og ved danselinja på Kongsbakken videregående skole.

Lina er opptatt av at barna skal oppleve mestringsfølelse og utvikling, og at de gjennom timene hennes kan få mye danseglede. Hun synes det er viktig at elevene føler seg sett, og at hun som pedagog kan motivere elevene. Timene kommer til å bestå av bevegelser i samsvar med musikk, og hun jobber også med de ulike nivåene fra gulvet og opp til stående.

Lina er en ny pedagog for oss i HSK og vi er glade hun har valgt å undervise hos oss. Hun vil undervise i Barnejazz 5-7 år, jazz 8-11 år og jazz 12-16 år.

Otto Russel

Otto er ny pedagog hos oss i HSK og vi er glade han har valgt å underveise hos oss. Otto skal undervise i Hiphop 9-10 år og Hiphop 11-16 år.

Otto elsker å danse!! Han startet å danse break når han var 13 år, og har siden dette danset mye hiphop, krump og andre stiler. Han har danset i Sverige, Norge, Italia og Tyskland, både ved å ta klasser og jobbe som danser.

Otto er utdannet på House of Shapes i Stockholm og Flow Dance Academy i Oslo.

Otto kommer til å fokusere på å jobbe med freestyle, lære elevene steg og teknikker som settes sammen til kombinasjoner og koreografier. Han kommer også til å gå gjennom teori og historie for å forstå hvor steg og teknikker kommer fra, og hvorfor de ser ut som de gjør.

Olsen/Bgirl Apple:

Apple er en av de få Bgirlsa her i Norge. Hun har undervist fast i våre tre breaktimer siden 2017 og ved Subsdans i sentrum. I hennes breaketimer er det fokus på å lære seg basic, musikalitet, være kreativ, skape sin egen stil, show og koregrafi, battle og jam, HipHop historie og ikke minst - ha det gøy!

Apple har en rekke erfaringer fra tidligere undervisning bla. for Streetjazz dansestudio, Friskhuset/stamina, Kulturelle skolesekken, Div. Workshop osv. Hun jobber freelance med dans både med undervisning, Workshop, Shows og som dommer. Hun har utdanning fra Hotstepper 1 year Hip Hop and Urban Dance education i Danmark, og hun har gått 3 årig danselinje ved Mo I Rana.
Apple reiser også utenlands for å trene, hvor hun bla. har vært flere ganger på breake campen "Catch the Flava" i Polen med mange av de mest kjente breakerne i verden.

I tillegg battler hun en god del innenlands og utenlands, og er med i KillahFlowah Crew & Subsdans Crew

Henriette Olsen

Henriette skal ha praksis hos oss og vil undervise i Klassisk ballet 10-16 år.

Henriette går siste året på bachelor i jazzdans med klassisk ballett og pedagogikk ved Høyskolen Kristiania institutt for scenekunst. Hun kommer fra Arendal og har erfaring i klassisk ballett, tåspiss, jazz, moderne og hiphop fra danselinja på Dahlske videregående, og Bølgen dansestudio og kompani.

I Henriettes timer skal elevene føle på både mestring og danseglede gjennom varierte øvelser som fokuserer på både teknikk og uttrykk. Det er viktig for henne at elevene opplever timene som et trygt stedhvor de kan utvikle seg og prøve ut nye bevegelser uten frykt for å feile.

Andrea Bryn

Andrea er ny instruktør hos oss, og vi gleder oss til å få henne med på laget!

Andrea studerer ved Høyskolen Kristiania i Oslo, hvor hun tar en bachelorgrad i dans med fordypning i samtidsdans. Hun starter på sitt siste år høsten 2021. Andrea er fra Drammen, og hun har danset aktivt siden hun var 4 år ved Attic dansestudio. Hun har danset ballett, tåspiss, jazz, moderne, musikal, streat, famenco og salsa. Hun har vært medlem av Attic sitt samtidsdans kompani, og har erfaring fra teater og sang.

Andrea er opptatt av at elevene får jobbet mye med kreativitet i bevegelse til musikk, lek og sang. Hun er opptatt av at alle elevene følser seg sett og ivaretatt, og at de kjenner på danseglede og motivasjon.

Andrea underviser i Kreativ barnedans 3-4 år. I denne timen kan foresatte delta i undervisningen sammen med barna sine.

Julie Aasebø:

Julie har en bachelor i dansekunst med pedagogikk fra Høyskolen Kristiania med fordypning i jazzdans. Hun kommer fra Bergen hvor hun gikk danselinjen på Langhaugen vgs. I tillegg har hun danset jazz, hiphop, house, ballett og moderne ved Step in dansestudio i mange år. Hun har tidligere jobbet som dansepedagog både ved Step in dansestudio i Bergen og Dans1 i Oslo.
Julie legger stor vekt på at elevene skal oppleve mestringsfølelse og glede gjennom dansen. Dette ved å inspirere og motivere elevene gjennom variert bruk av musikk, energifylte danser, samt et positivt og trygt klassemiljø.

Julie er ny pedagog hos oss, og vi er glade for at hun vil være undervise hos oss. Hun skal ha timene ballett 4-5 år, ballett 6-7 år, ballett 8-9 år, hip hop 5-6 år og hip hop 7-8 år.

Hanna Ramthun:

Hanna har selv danset i HSK dans- og ballett da hun var yngre. Nå går hun på videregående, og vi er så heldige at hun jobber hos oss som assistent ved timen ballett 4-5 år. Hanna trivdes godt hos oss, og liker at hun gjennom jobb kan få lov til å være med på å spre dansegleden hun selv fikk ved HSK dans videre. Vi i HSK setter stor pris på Hannas engasjement, og hennes tilstedeværelse for barna under timene!